HOME » RECENSIES (en foto's) RIGA (opera/balletreis)

RECENSIES RIGA (opera / ballet reis)

Reactie plaatsen

Reacties

Tanja de Wit
2 maanden geleden

Voor de tweede keer deze opera/balletreis naar Riga genaakt met Theo. Het was weer geweldig! Door het Zwaan-kleef-aan effect van Grensloos Effect gingen er deze keer nog 6 kennissen en vriendinnen van mij mee. Ook de andere groepsleden pasten prima bij elkaar. Het hotel lag zeer centraal, alles op loopafstand. Overdag wandelingen door de stad en tips voor museumbezoek of een gezellige kerstmarkt en ‘s avonds naar de voorstellingen. En na afloop nazit in een grote ‘salon’ in ons hotel. Kortom, opnieuw is deze reis een aanrader.
Theo weet heel veel over de bewogen geschiedenis van Letland en het is zeer de moeite waard om daar zelf ook over te lezen.

Astrid Waals
2 maanden geleden

Ik heb enorm genoten van de Opera en Balletreis naar Riga van 12 tot 17 december 2919. Het reisgezelschap bestond uit allemaal lieve, warme en gezellige mensen met mooie verhalen en heerlijke humor. Het hotel paste helemaal in het thema van de reis en had dezelfde stijl als het Operagebouw. De voorstellingen waren geweldig en Theo had prima plaatsen geregeld. Tijdens de verschillende stadswandelingen vertelde Theo veel over Letland, Riga en de geschiedenis van de stad. De ontmoeting met een inwoner van Letland die bereidwillig en vriendelijk alle vragen beantwoordde had een grote meerwaarde. Het uitwaaien op het strand van Jurmala was heerlijk en leverde prachtige herinneringen aan de kust van Letland op. De reis met de trein van Riga naar Jurmala v.v. gaf ook een blik op meer van Letland dan alleen de stad Riga. Ik ben dankbaar voor de geweldige ervaring en de mooie herinneringen aan Letland en in het bijzonder aan Riga. Theo, het was Grensloos Genieten! Dankjewel!

Riet Bunt
een jaar geleden

Weer even helemaal weg geweest met Theo, dit keer Riga in de winter, een speciale ervaring. Dan ook nog de ballet uitvoeringen en de opera, wat geweldig allemaal!
Nog niet zo lang geleden in Riga geweest is helemaal niet erg als je met Theo gaat, hij laat je weer nieuwe dingen zien. Het was geweldig, Theo weer bedankt en ik verheug me al weer op de volgende reis met je.

Louise Groenevelt
een jaar geleden

Wat hadden we een prachtige reis naar Riga. Theo is een geweldige gids.
Hij is accuraat, punctueel, houdt de vaart erin en blijft vriendelijk, zorgzaam en gezellig.
Hij weet veel te vertellen in korte tijd. Lekker bondig en interessant. Daar houd ik van.
Absoluut een aanrader, de reis en de leider ook!!!
Wies.

Linda Vreeswijk
een jaar geleden

De opera/ballet reis naar Riga was in één woord prachtig!⭐️✨💫 Wij hadden twee ballet- en één operavoorstelling geboekt. Kaartjes waren opvallend goedkoop, voor de allerbeste plaatsen betaal je 'n schijntje! Alleen al de hele ambiance in het concertgebouw was overweldigend want de zalen zijn prachtig. Bij ons in Nederland is opera en ballet vaak een elitaire aangelegenheid maar daar is cultuur veel meer geintegreerd in opvoeding en samenleving, waardoor de sfeer veel meer ontspannen en gemakkelijk is, niet poepsjiek dus, heerlijk! In de ochtenden kregen we een rondleiding door de stad en gingen we koffiedrinken en lunchen in authentieke en originele restaurantjes die je zelf anders nooit gevonden zou hebben. Omdat Theo een echte Bourgondiër is hebben wij veel streekgerechten en taarten kunnen proeven daarmee was het meteen een culinaire reis! Ons hotel (Hestia Hotel Jugend) was heel goed en het ontbijt zeer uitgebreid, we konden makkelijk alles te voet doen. We zijn op maandag nog met de trein naar Jurmala gegaan voor een overheerlijke lunch en frisse strandwandeling. Theo houdt van tempo en daardoor hebben we heel veel gezien en gedaan. Omdat hij zo enthousiast en beeldend vertelt over de geschiedenis vergeet je de prachtige verhalen nooit meer. De sfeer in de groep was hartelijk en gezellig, veel gelachen. Je voelt je meteen thuis en opgenomen in de groep. Het was dus echt Grensloos Genieten bij Theo, heb alweer geboekt voor de Riga-reis van volgend jaar!

Tanja de Wit
een jaar geleden

Wat een geweldige trip! Overdag wandelen door prachtig Riga en bijna iedere avond naar een klassiek ballet (Doornroosje en het Zwanenmeer) en de opera ‘La Rondine’ van Puccini en La Traviata van Verdi in het mooie Operahuis. Theo had de reis tiptop georganiseerd en weet heel veel over Riga en de geschiedenis van Letland. Ook nog eens een leuke groep, kortom een aanrader!!!